Kromě jiných sofistikovaných podvodů prostřednictvím sociálních sítí se opět začaly množit podvody, které se týkají doručení balíčků, zejména od největšího doručovatele zásilek v České republice. Protože zanedlouho začnou předvánoční nákupy, může se to stát i vám. Dejte pozor, jaké odkazy v emailu nebo zprávě otevíráte.
V minulém týdnu přišly ženě ze Zlínska během jednoho dopoledne hned dvě sms zprávy, které vypadaly, že jsou zaslané od České pošty a informovaly ženu, že jí nemůže být doručen balíček z důvodu chybějících údajů.
Následoval odkaz na údajné stránky dopravce. Žena bohužel právě v tu dobu balíček očekávala, proto se prostřednictvím zaslaného odkazu dostala na údajné stránky České pošty a vyplnila „potřebné“ údaje, což byly údaje k platební kartě. Následující ráno jí nepřišel balíček, nýbrž informace o tom, že jí z účtu někdo odčerpal ve čtyřech platbách více než 37 tisíc korun.
Jak podvod poznat?
- Základním varovným signálem je, že žádný balíček nečekáte.
- Pokud ano, zkontrolujte adresu odesilatele zprávy. Podvodné zprávy přichází z nesmyslných a neznámých adres.
- Dalším varovným příznakem je text této zprávy, často v ní bývají překlepy nebo chyby.
- Nakonec zkontrolujte odkaz, přes který máte pokračovat na údajné stránky České pošty. Ta používá domény: ceskaposta.cz nebo cpost.cz.
- Pokud si nebudete jistí, jednoduše si zaslanou informaci ověřte právě u dopravce.