Rekonstrukce výpravní budovy ve Světlé nad Sázavou za více jak 50 milionů skončí na jaře
Profilovka
02. 03. 2024
visibility 1008

Už téměř rok probíhá rekonstrukce budovy vlakového nádraží ve Světlé nad Sázavou. Aktuálně probíhají dokončovací práce, které skončí na jaře.

Drážní budova prochází obrovskou proměnou. Důvodem je nejen stav objektu, ale i plánovaná vysokorychlostní trať (VRT), která má procházet právě Světlou. Po skončení stavby dostane budova úplně jiný vzhled, hlavně uvnitř a v okolí. Původní červenobílá fasáda zůstane zachována, měla by však mít světlejší odstín.

„Práce na rekonstrukci výpravní budovy by měly skončit na jaře. O přesném termínu budeme ještě informovat,“ sdělila redakci tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová. Původně se plánovalo s dokončením rekonstrukce v prosinci loňského roku. Jelikož výstavbu ovlivňuje velké množství faktorů, které se nedají předem předvídat, tak se nyní počítá s ukončením prací právě během jarních měsíců.

Stavbu provádí společnost STRABAG Rail a.s., dokumentaci zhotovila firma LD projekt s.r.o. Celkové náklady na stavbu počítají s částkou přes 51 milionů korun.

 

Průběh rekonstrukce od dubna do července 2023

Stanice Světlá nad Sázavou leží na hlavní trati mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem, začíná zde také lokální trať do Zruče nad Sázavou a Čerčan. Výpravní budova pochází ze 70. let 19. století a byla postavena podle typového projektu Rakouských drah.

Nádražní budova před a po rekonstrukci (Zdroj: SŽ)

Počátkem 20. století byla při rozšiřování dopravní cesty dostavěna. Objekt se dochoval ve své původní hmotě včetně historických konstrukcí, členění fasády a převážné části dispozičního uspořádání.

Kompletní rekonstrukce se zaměřuje také na novou fasádu, výměnu oken, dveří a střešního pláště. Proběhla změna vnitřních dispozic prostor pro veřejnost a služby dopravců. Součástí stavebních prací je také obnova povrchů v interiéru – podlahových konstrukcí, omítek stěn, stropů a podhledů, vyměnily se staticky poškozené části stropních konstrukcí a konstrukce krovu a všechny rozvody.

Vize nádražní budovy po rekonstrukci (Zdroj: SŽ)

Během prací mají cestující provizorní čekárnu a pokladnu v mobilních buňkách. V rámci stavby jsou vybudovány nové veřejné toalety.

Stavba je spolufinancovaná EU z Nástroje pro oživení a odolnost (RRF).

Vize nádražní budovy po rekonstrukci (Zdroj: SŽ)

 

Zdroj: Správa železnic

 

 Související články

 

Nejčtenější
1
Post image
2
Post image
3
Post image