Turistů na Vysočině přibývá, nárust je také u zahraničních návštěvníků

Profilovka
05. 09. 2024

Kraj Vysočina zažívá i v roce 2024 pozitivní vývoj v oblasti cestovního ruchu. Podle nejnovějších dat Českého statistického úřadu je Vysočina z hlediska nárustu turistů třetím nejúspěšnějším regionem v České republice. Počet ubytovaných hostů v hromadných ubytovacích zařízeních se v prvním pololetí roku 2024 zvýšil o téměř 7 procent oproti stejnému období loňského roku. V porovnání s předcovidovým obdobím roku 2019 pak Vysočina přivítala o 15 procent více hostů.

V první polovině roku 2024 Kraj Vysočina přivítal celkem 300 887 hostů. Průměrný počet přenocování v těchto obdobích dosáhl přes dvě noci, což naznačuje stabilní trend v délce pobytu. Zájem zahraničních turistů o Vysočinu nadále roste. Meziroční nárůst počtu ubytovaných hostů nerezidentů činil 20 procent, což je třetí nejvyšší růst mezi všemi regiony. Nejvíce zahraničních hostů do kraje přijíždí ze Slovenska, Německa a Polska. Celkový počet přenocování vzrostl o více jak 7 procent, což je druhý nejvyšší nárůst v rámci České republiky. Kraj Vysočina tak přilákal o 19 340 hostů více než v prvním pololetí loňského roku, což je nejlepší výsledek od roku 2012.

„Čísla potvrzují, že Vysočina je stále oblíbenější destinací nejen pro tuzemské turisty, ale také pro návštěvníky ze zahraničí. Naším cílem je pokračovat v posilování této pozice a přilákat ještě více zahraničních návštěvníků. Chystáme další kampaně a chceme se zaměřit na německy mluvící země, kde zaznamenáváme nárůst zájmu nejen o Vysočinu, ale Českou republiku obecně,“ doplňuje statistické údaje ředitel Vysočina Tourism Zdeněk Navrátil.

Počet ubytovaných rezidentů, tedy českých hostů, se meziročně zvýšil o 5 procent. Kraj Vysočina se také může pochlubit nárůstem počtu ubytovaných hostů ve srovnání s předcovidovým rokem 2019, kdy v prvním pololetí roku 2024 přivítal o 40 972 hostů více.

Krajská organizace Vysočina Tourism dlouhodobě podporuje rozvoj cestovního ruchu v kraji, a to jak prostřednictvím řady marketingových aktivit, tak rozvojových projektů. V roce 2024 se podařilo uskutečnit ve spolupráci s agenturou CzechTourism rekordní počet fam a press tripů, které představily krásy Vysočiny novinářům, influencerům či odborníkům z cestovního ruchu. Vysočina Tourism rovněž dlouhodobě spolupracuje s Hitrádiem Vysočina na projektu „Vysočina Vysočině“, který podporuje lokální turistiku. V letních měsících pak organizace cíleně láká obyvatele velkých měst, aby si na Vysočině užili chladnější a klidnější prostředí. Letos pod heslem: „Město pálí? Vysočina Tě zchladí!“.

 

Titulní foto: Vysočina West (Zámek Světlá nad Sázavou)

Chcete přispět do diskuze? Stačí se jen přihlásit.

Nejčtenější
1
Post image
2
Post image
3
Post image